Edukacja
„Szkoła dla Innowatora”. SP1 weźmie udział w wyjątkowym projekcie
Foto: SP Nr 1
Dostaliśmy się do trzyletniego ogólnopolskiego programu „Szkoła dla Innowatora” prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, który pilotażowo obejmuje 20 szkół z całej Polski. Zostaliśmy wybrani spośród około czterystu zgłoszeń, przeszliśmy do drugiego etapu i po rozmowach z nauczycielami i dyrektorem włączono nas do projektu!
Za programem stoją organizacje, dla których innowacyjne podejście do edukacji jest bardzo ważne. Są to obok CEO: Stowarzyszenie WIS z Radowa Małego, Szkoła Edukacji Polsko - Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego, przy wsparciu Deloitte oraz Zwolnieni z Teorii.
Cieszymy się, że będziemy czerpać inspiracje od najlepszych. Do projektu zgłosiliśmy dziesięciu nauczycieli oraz klasę 6a, która od nowego roku szkolnego będzie pracowała w trybie innowacyjnym. Są to uczniowie działający na forum szkoły, aktywni, pełni energii i empatii - pod opieką wychowawczyni, pani Edyty Ścisłowskiej-Farkas - dadzą z siebie wszystko. Będą prowadzeni przez takich samych nauczycieli - pełnych pasji i zapału.
Liderem zmiany i innowacji jest dyrektor, który jako pierwszy pod koniec lutego na szkoleniu w Warszawie pozna szczegóły i kierunek działania w naszej szkole. Projekt ma mieć bowiem charakter bardzo indywidualny i dostosowany do specyfiki szkoły. Ze szkoleń w szkole będą korzystali również pozostali nauczyciele, a inne klasy będą mogły uczestniczyć w warsztatach i spotkaniach z przedsiębiorcami, innowatorami.
W ramach programu otrzymamy:
- program wsparcia szkoleniowego dla dyrektora (wizyty studyjne, szkolenia i warsztaty, indywidualne doradztwo, wymiana wiedzy);
- program wsparcia szkoleniowego dla grupy 8-11 nauczycieli (wizyty studyjne, szkolenia i warsztaty, indywidualne doradztwo, wymiana wiedzy);
- narzędzia edukacyjne do pracy z uczniami;
- doposażenie i re-aranżacja przestrzeni szkolnej;
- wycieczki edukacyjne i spotkania z innowatorami dla klasy uczestniczącej w projekcie.
DOŁĄCZ DO NAS: