Tunel pod Świną
Wojewoda zachodniopomorski: Budowa połączenia nie jest zagrożona

Foto: BIK UM Świnoujście
Tunel pod Świną, budowa terminalu kontenerowego w Świnoujściu, rozbudowa gazoportu oraz inwestycje w infrastrukturę drogową, w tym usunięcie wąskich gardeł na północnym odcinku S3 to jedne z najważniejszych zadań dla Zachodniopomorskiego. Będą one realizowane w ramach Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Dokument był konsultowany 19 września podczas konferencji w Szczecinie.
Wojewoda zachodniopomorski Krzysztof Kozłowski podczas konferencji prasowej podkreślił, że inwestycja w stałe połączenie wysp Uznam i Wolin nie jest zagrożona. Nadzieję na tunel pod Świną ostudziło wystąpienie spółki Polskie LNG do władz Świnoujścia o obniżenie do 2020 roku o 50 procent podatku od nieruchomości. Te pieniądze magistrat przeznaczył na wkład własny gminy w budowę tunelu. - Będziemy rozmawiać zarówno z Polskim LNG, jak i z władzami Świnoujścia, aby tę sprawę polubownie załatwić. Budowa połączenia oraz wkład własny Świnoujścia, czyli 15 proc. nie jest zagrożone - podkreślił wojewoda.
W najbliższych tygodniach zostanie rozstrzygnięty konkurs o dofinansowanie tunelu pod Świną w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Miasto ubiega się o 85 procentową dotację do inwestycji. Wstępny koszt budowy tunelu szacuje się na 950 mln zł.
DOŁĄCZ DO NAS: