Piątek, 19 kwietnia 2024r.

Imieniny: Adolfa, Tymona, Leona

  • DOŁĄCZ DO NAS:

Strona główna / Gospodarka / TT-Line podpisało kontrakt na budowę „GREEN SHIP”

Gospodarka

TT-Line podpisało kontrakt na budowę „GREEN SHIP”

Pierwszy widok boczny statku TT-Line GREEN SHIP, który zostanie dostarczony w 2022 r.

Foto: TT-Line

Firmy należące do grupy kapitałowej TT-Line podpisały kontrakt na budowę nowego statku dla TT-Line „GREEN SHIP z opcją zamówienia drugiej jednostki. Kontrakt został przyznany chińskiej stoczni Jiangsu Jinling. Jednostka ma być zwodowana w 2022 r. Prom będzie obsługiwał połączenia TT-Line na Morzu Bałtyckim.

Statek będzie zoptymalizowany pod kątem wydajności, uniwersalności i będzie miał 230m długości i 31m szerokości. W porównaniu do poprzedniej generacji statków ropax, TT-Line GREEN SHIP będzie miał zredukowaną o ponad 50% emisję spalin, przy jednoczesnym utrzymaniu tych samych parametrów prędkościowych.

Ten przyszłościowy prom będzie zasilany dwoma typami paliwa (dual-fuel), w tym LNG (skroplonym gazem ziemnym). LNG, w porównaniu z paliwem Diesel, emituje mniej dwutlenku węgla i spala się bez dymu. Efektem tego jest bardzo niska emisja cząsteczek stałych. Ponadto, spalanie LNG jest prawie całkowicie wolne od siarki i powoduje bardzo niską emisję tlenku azotu.

„GREEN SHIP” będzie najbardziej przyjaznym dla środowiska promem typu ro-pax, jaki będzie operowany w jego rejonie pływania.

- Transport morski jest najbardziej ekologicznym rodzajem transportu towarów. TT-Line wybierając LNG, jako paliwo dla swojego innowacyjnego GREEN SHIP ustanowi nowy standard w zakresie redukcji szkodliwych emisji spalin. Ten innowacyjny i przyszłościowy statek TT-Line GREEN SHIP będzie najbardziej przyjaznym dla środowiska statkiem typu ropax w naszym regionie operowania - mówi Bernhard J. Termühlen, Dyrektor Zarządzający TT-Line.

Nowy statek TT-Line opiera się na udanej koncepcji GREEN SHIP i będzie mógł zabierać na pokład do 800 pasażerów i ponad 200 ciężarówek oraz naczep. Podczas projektowania statku szczególny nacisk położono na nowoczesne rozwiązania, które mają skrócić czas załadunku i wyładunku w portach.

- Przewidujemy dalszy wzrost popytu na usługi żeglugi bliskiego zasięgu w obrębie Morza Bałtyckiego. Dzięki tej inwestycji możemy jeszcze skuteczniej reagować na potrzeby naszych klientów i wspierać ich rozwój. Jednocześnie statek ten będzie oferował naszym pasażerom nowoczesne doświadczenie podróżowania, łącząc komfort z najlepszym, przyjaznym środowisku rozwiązaniem transportu - mówi Hanns H. Conzen, Dyrektor Zarządzający TT-Line.

Autor: TT-Line
comments powered by Disqus