Media i turystyka
Wirtualnie też jesteśmy mocni
Jesień nad morzem
Foto: Bartek Wutke
Portal czasnadmorzem.pl i agencja Projekt PR podsumowała działalność największych kurortów nadmorskich na... portalach społecznościowych. Świnoujski fanpage znalazł się na drugim miejscu rankingu.
Najważniejszym kryterium był odzew na każdy z postów jaki pojawiał się na Facebooku. Kolejnymi były ilość postów, ilość fanów i ich procentowy przyrost od sezonu zimowego. Trzeba bowiem podkreślić, że analiza stron dotyczyła czasu od początku czerwca do początku września.
Lepszą stronę ma tylko Kołobrzeg. Ponad trzy razy więcej fanów, trzykrotnie większa ilość reakcji na posty itd. Jako ciekawostkę, trzeba tu podać, że Kołobrzeg prowadzi dwie oddzielne strony. Osobno dla turystów i osobno dla mieszkańców miasta. Na trzecim miejscu znalazło się Władysławowo.
Twórcy rankingu podkreślają, że mimo iż samorządy widzą potencjał w promowaniu się przez media społecznościowe, to ciągle brak tam zaplanowanych akcji, które zaangażują odwiedzających do promowania miasta.
Świnoujski fanpage prowadzony jest przez Biuro Informacji i Komunikacji Urzędu Miasta. W tej chwili ma ponad 4,5 tys. śledzących. Wiele z osób które tam zaglądają przysyła swoje zdjęcia i uwagi z pobytu w naszym mieście. Również mieszkańcy Świnoujścia chętnie współtworzą stronę.
DOŁĄCZ DO NAS: