Stałe połączenie wysp Uznam i Wolin
Prezydent drąży tunel

Foto: scie24
Do końca marca ma zostać zatwierdzony program funkcjonalno - użytkowy budowy tunelu pod Świną. W prace nad połączeniem wysp włączyła się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która jako inwestor zastępczy, w imieniu miasta, mogłaby zrealizować budowę. Problemem wciąż są pieniądze.
- Na przestrzeni 100 dni rządów odbyły się dwa spotkania w ministerstwie. Dzisiaj telefon powoduje, że jedziemy do Warszawy i rozmawiamy - zachwala prezydent Janusz Żmurkiewicz. - To jest obiecujące i daje nadzieję, że możemy z optymizmem patrzeć na kolejne dni przed nami.
Barbara Michalska, zastępca prezydenta Świnoujścia, odwiedziła Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa dwukrotnie. Pierwsze spotkanie z wiceministrem resortu odbyło się 1 lutego, a kolejne, już z udziałem Jacka Bojarowicza, szefa GDDKiA, po dwóch tygodniach. - Uważam, że najważniejszym elementem tego spotkania był fakt, że pan Jacek Bojarowicz potwierdził te zapisy dokumentu z 2007 roku - podkreślił Żmurkiewicz.
Chodzi o trójporozumienie dotyczące źródeł finansowania budowy tunelu Świną, którego sygnatariuszami był minister Polaczek i właśnie Jacek Bojarowicz - wówczas zastępca dyrektora GDDKiA. - Przypomnę, że zapisy tego dokumentu brzmią - finansowanie ciąży po stronie rządu, realizacja po stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przy wsparciu miasta. Ten dokument leży teraz na stole i obowiązuje - podkreślił Żmurkiewicz.
Termin kolejnego spotkania w sprawie budowy tunelu pod Świną nie jest ustalony. W międzyczasie Urząd Miasta opublikował zapytanie ofertowe na sporządzenie dokumentacji, która pozwoli pozyskać kolejne środki unijne. Wyłoniony podmiot zaktualizuje studium wykonalności tunelu oraz przygotuje wniosek o dofinansowanie inwestycji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Szacunkowa wartość budowy stałego połączenia wysp Uznam i Wolin wynosi 967 mln zł.
DOŁĄCZ DO NAS: