Program 500+
Sprawdź, czy złożysz wniosek przez swój bank
Foto: pixabay.com
Rodzice będą mogli złożyć wniosek o świadczenie z rządowego programu Rodzina 500 plus także za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Do programu włączyło się 18 banków.
Wnioski o świadczenie będzie można złożyć za pomocą serwisu internetowego Alior Banku SA, Banku BPH SA, Banku Handlowego w Warszawie SA, Banku Millennium SA, Banku Pekao SA, Banku Pocztowego SA, Banku Polskiej Spółdzielczości SA, Banku Zachodniego WBK SA, FM Banku PBP SA (Smart Bank), ING Bank Śląski SA, mBanku SA, PKO Bank Polski SA, Raiffeisen Bank Polska SA, SGB-Bank SA, Banku Ochrony Środowiska SA, Getin Noble Bank SA, Deutsche Bank SA oraz Credit Agricole Bank Polska SA.
Rolą banku w tym procesie jest udostępnienie i wysłanie wniosku do gminy. Bank nie będzie gromadził danych czy weryfikował danych podanych we wniosku oraz załącznikach. Dalsza ścieżka obsługi wniosku będzie prowadzona przez samorząd i to on będzie informował o przyznaniu świadczenia.
Wnioski będzie można składać bezpłatnie od 1 kwietnia 2016 r. Jeśli wniosek zostanie złożony w ciągu pierwszych 3 miesięcy, rodzice dostaną wyrównanie wstecz. W kolejnych miesiącach świadczenie będzie wypłacane od miesiąca, w którym rodzice złożą wniosek. Do programu będzie można przystąpić w dowolnym momencie.
DOŁĄCZ DO NAS: