Stałe połączenie wysp Uznam i Wolin
Tunel. Innej opcji nie ma
Foto: scie24
Na początku marca ukazał się wywiad z Jerzym Szmitem, wiceministrem resortu infrastruktury i budownictwa, w którym wróciła opcja budowy mostu zamiast tunelu pod Świną. - Minister bardzo żałuje, że został wprowadzony w błąd. Dzisiaj, kiedy posiada większą wiedzę na ten temat potwierdził, że nie ma innej opcji niż tunel - informuje po ostatnim spotkaniu w stolicy prezydent Janusz Żmurkiewicz.
- Jest to rozstrzygnięcie, które zostało zawarte w studium wykonalności zleconym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad - podkreśla Żmurkiewicz. - Z tego opracowania wynika, że powstanie tunel wykonany metodą wierconą w lokalizacji północnej.
Według Żmurkiewicza, same rozważania o tym, czy można wybudować most, odkładają w czasie budowę stałego połączenia wysp Uznam i Wolin na kolejne lata. A wola realizacji tego ważnego dla miasta przedsięwzięcia ze strony rządu jest - według prezydenta Żmurkiewicza - duża. - Jestem coraz większym optymistą, kiedy po kolejnych rozmowach z przedstawicielami rządu wracam do Świnoujścia. Wierzę w to, że już niedługo zapadnie w tej kwestii ostateczna decyzja.
Na przestrzeni ostatnich miesięcy władze Świnoujścia trzykrotnie rozmawiały w ministerstwie o budowie tunelu pod Świną. W takiej sytuacji nieco zaskakuje opinia wiceszefa resortu Jerzego Szmita. - Omawiana była koncepcja tunelu, która jest niezwykle droga. Ja myślę, że trzeba będzie wziąć pod uwagę koncepcję mostu i rozważyć, na ile oba razwiązania są ze sobą konkurencyjne.
Tymczasem Miasto przeznacza kolejne pieniądze na tunel pod Świną. Poznańska pracownia projektowa opracuje za prawie 70 tys. zł wniosek o dofinansowanie inwestycji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Szacunkowa wartość budowy stałego połączenia wysp Uznam i Wolin wynosi 967 mln zł.
DOŁĄCZ DO NAS: