Środa, 8 maja 2024r.

Imieniny: Stanisława, Lizy, Wiktora

  • DOŁĄCZ DO NAS:

Strona główna / Miasto / Pół tysiąca porad dla konsumentów. Najczęściej w sporach dotyczących usług telekomunikacyjnych

Miejski Rzecznik Konsumentów

Pół tysiąca porad dla konsumentów. Najczęściej w sporach dotyczących usług telekomunikacyjnych

Foto: scie24

W ubiegłym roku Miejski Rzecznik Konsumentów udzielił mieszkańcom Świnoujścia ponad 500 porad i informacji prawnych. Najwięcej skarg dotyczyło usług telekomunikacyjnych i ubezpieczeniowych, umów zawieranych na odległość oraz niezgodności z umową zakupionego obuwia oraz sprzętu RTV i AGD.

Rzecznik Konsumentów interweniował u przedsiębiorców w 123 sprawach. Najczęstszy problem stanowiły usługi telekomunikacyjne, a ofiarami nieuczciwych praktyk były w większości osoby po 60-tym roku życia. Ponad połowę zgłoszonych sporów udało się rozwiązać na korzyść konsumenta. W niektórych przypadkach okazywało się, że faktyczna sytuacja znacznie różni się od tej przedstawianej przez samego skarżącego.

Zadaniem rzecznika nie jest wyręczanie konsumentów w dochodzeniu należnych im praw, lecz pomaganie i ułatwianie dochodzenia roszczeń. W zdecydowanej większości spraw, których nie można rozwiązać na drodze ugody, konsument może liczyć na wszechstronną pomoc w samodzielnym prowadzeniu spraw przed sądem. W ubiegłym roku Rzecznik udzielił 179 bezpłatnych porad związanych z usługami, 180 porad dotyczących umów sprzedaży oraz 142 porady dotyczące umów poza lokalem i na odległość.

Miejskim Rzecznikiem Konsumentów jest pani Adriana Lesiewicz. Porady i informacje udzielane są w poniedziałki w godz. 11:30-15:30, we wtorki, środy i piątki w godz. 7:30-11:30, w czwartki w godz. 12:30-16:30 w Biurze Obsługi Interesantów w budynku Urzędu Miasta przy ul. Wojska Polskiego.

Autor: scie24
comments powered by Disqus