Piątek, 26 kwietnia 2024r.

Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marii

  • DOŁĄCZ DO NAS:

Strona główna / Miasto / Radni z SLD przeciwni portowi kontenerowemu

Miasto

Radni z SLD przeciwni portowi kontenerowemu

Foto: scie24

- Stajemy po stronie tej grupy mieszkańców, która podkreśla swoje prawo do życia w mieście czystym ekologicznie, mieście z czystymy plażami, bez widoku dobijających kontenerowców czy zanieczyszczeń pochodzących z tych statków - mówiła Joanna Agatowska w imieniu klubu radnych SLD o budowie portu kontenerowego w Świnoujściu.

O tym, że na prawobrzeżu ma powstać terminal kontenerowy nieoficjalnie mówi się od dwóch lat. Po raz pierwszy sprawa stanęła w świnoujskim urzędzie w kwietniu 2016 roku, nadal jednak brakuje rzetelnych informacji dotyczących oddziaływania inwestycji na środowisko naturalne czy sytuację społeczno-gospodarczą miasta. Radni SLD nie opowiedzieli się jednoznaczne przeciw inwestycji, jednak z braku konkretów dość nieprzychylnie patrzą na inwestycję ZMPSiŚ. 

- Dzisiaj większość mieszkańców Świnoujścia żyje z turystyki i usług turystycznych. Pod tym kątem najintensywniej rozwija się nasze miasto i czerpie największe przychody. Świadczy o tym chociażby ostatania sprzedaż działek za 100 mln - podkreślała przewodnicząca klubu Joanna Agatowska. 

- Porównując to z korzyściami, które mielibyśmy z oddania ponad 500 ha terenu na prawobrzeżu za około 600 tys. zł podatku rocznie, bo taka kwota oficjalnie padła na Komisji Gospodarki i Budżetu w kwietniu 2016 roku, uważamy, że te wartości są nieadekwatne - argumentowała Agatowska.

Radni SLD widzą jeszcze więcej strat niż korzyści. Według nich, budowa tunel pod Świną mogłaby przyczynić się do rozwoju prawobrzeżnej części miasta. Przy stałym połączeniu teren stałby się atrakcyjniejszy w kontekście turystycznym czy mieszkaniowym. - Nie widzimy naszego miasta jako wielkiego portu. Ta inwestycja spowoduje, że port będzie podmiotem dominującym na tym obszarze - twierdzi Joanna Agatowska. 

Terminal promowy, terminal kontenerowy i gazoport. Do trzech ogromnych zakładów prowadzić będzie dwujezdniowa S3. - To są tysiące samochodów, które będą codziennie poruszały się po drodze, po której będą jeździły również samochody osobowe. Jaka jest to poprawa jakości komunikacyjnej dla mieszkanców naszego miasta - pytała Joanna Agatowska. 

Według radnych, scenariusz wprowadzenia inwestycji drogą tzw. specustawy jest jak najbardziej prawdopodobny, tym bardziej że ZMPSiŚ nie wystąpił dotąd do Rady Miasta o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego, jednocześnie zlecając opracowanie koncepcji budowy terminalu. - Specustawa może w niedługim czasie pozbawić mieszkanćów wpływu na sytuację w formie referendum czy konsulatacji społecznych - przekonwyała Joanna Agatowska. - Sojusz Lewicy Demokratycznej zwróci się do ministra Gróbarczyka z pytaniem, czy już takie prace trwają. 

Oprócz korespodencji do ministra gospodarki morskiej, klub radnych SLD planuje uchwałę intencyjną - Przygotujemy bardziej wyrazistą uchwałę i mamy nadzieję, że zostanie ona poparta - poinformował radny Ryszard Teterycz.

Autor: scie24
comments powered by Disqus