Sobota, 28 grudnia 2024r.

Imieniny: Teofilii, Godzisława, Cezarego

  • DOŁĄCZ DO NAS:

Strona główna / Miasto / Świnoujście docenione w ogólnopolskim konkursie

Lider dialogu z interesariuszami

Świnoujście docenione w ogólnopolskim konkursie

Foto: Polskie LNG

Współpraca Polskiego LNG z lokalną społecznością Świnoujścia została doceniona w ogólnopolskim konkursie na najlepsze dobre praktyki CSR w zakresie prowadzenia dialogu z interesariuszami, organizowanym przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan oraz firmę doradczą Deloitte. Spółce przyznano pierwsze miejsce w kategorii średnie firmy za realizację w Świnoujściu innowacyjnego projektu „Dialog Społeczny Polskiego LNG”.

Konkurs ma inspirować firmy do budowania dobrych relacji ze swoim otoczeniem. Promuje zaangażowanie przedsiębiorstw w podnoszenie kapitału społecznego. Przeznaczony był dla wszystkich firm w Polsce, realizujących projekty CSR, których istotny element stanowi prowadzenie dialogu z interesariuszami.

- Konkurs promuje stały, partnerski dialog społeczny, który jest najlepszą praktyką CSR – mówi Maciej Mazur, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej Polskiego LNG S.A. – Cieszymy się, że doceniono nasze podejście do budowania relacji zewnętrznych, które opiera się na projekcie „Dialog Społeczny Polskiego LNG”. Przyznanie Spółce tytułu „Lidera Dialogu z Interesariuszami” odczytujemy jako mobilizację do dalszej, wytężonej pracy z naszym najbliższym otoczeniem w Świnoujściu.

Kapituła konkursu, w której skład weszli eksperci PKPP Lewiatan oraz Deloitte, bardzo dobrze oceniła projekt zgłoszony przez Spółkę oraz efekty, które dzięki niemu osiągnięto. „Dialog Społeczny Polskiego LNG S.A.” to przykład kompleksowego podejścia do budowania długotrwałych relacji z kluczowymi partnerami społecznymi terminalu LNG, jako strategicznej inwestycji dla polskiej gospodarki.

- Budowa terminalu LNG w Świnoujściu ze względu na swój rozmiar, charakter i złożoność, w naturalny sposób wpływa na życie mieszkańców Świnoujścia, a w szczególności dzielnicy Warszów, w której jest zlokalizowana. W oczywisty sposób rodzi to rozmaite oczekiwania społeczności lokalnej wobec inwestora – tłumaczy Maciej Mazur. – Kluczem do podjęcia współpracy było usystematyzowanie działań. Przyjęto model, w którym Spółka najpierw poznała oczekiwania interesariuszy, na wszystkie odpowiedziała i dopiero na tej podstawie będzie podejmować decyzje w zakresie ewentualnego zaangażowania i wsparcia.

„Dialog Społeczny Polskiego LNG”, bo tak nazywa się ten model, powstał w oparciu o najlepsze wzorce światowe, zwłaszcza międzynarodowego „Standardu AA1000. Zaangażowanie interesariuszy” (ang. Accountability Stakeholder Engagement Standard), który w formie konkretnych wytycznych wskazuje, w jaki sposób angażować kluczowych partnerów w rozwój inwestycji. Dialog Społeczny PLNG S.A. pozwolił spółce w przejrzysty i efektywny sposób realizować zadania mieszczące się w pojęciu społecznej odpowiedzialności biznesu i umożliwił podejmowanie decyzji lepiej dostosowanych do zmieniających się oczekiwań środowiska lokalnego. W europejskim sektorze energetycznym podobny projekt dialogu wprowadziła w 2008 roku hiszpańska spółka „Enagas”, właściciel terminali LNG w Barcelonie, Catargenie i Huelva oraz współwłaściciel terminalu w Bilbao oraz Altamira w Meksyku.

Projekt „Dialog Społeczny Polskiego LNG” składa się z pięciu etapów. Na początku wyspecjalizowana firma doradcza wykonała audyt prowadzonej przez Spółkę komunikacji. Na tym etapie odbyła się także identyfikacja interesariuszy Spółki oraz określenie stopnia ich zaangażowania w relacje ze Spółką. Drugi etap przewidywał zaangażowanie kluczowych interesariuszy w dialog społeczny, co wyraziło się zwłaszcza w formie przeprowadzonej w marcu 2013 r. pierwszej sesji dialogowej. Interesariusze mogli podczas niej zgłosić wszelkie oczekiwania wobec Spółki. Przeanalizowanie zgłoszonych przez interesariuszy oczekiwań wobec Spółki było trzecim etapem projektu, a przygotowanie odpowiedzi na zgłoszone oczekiwania oraz opracowanie planu przyszłych działań etap czwarty. Ostatni, piąty etap to komunikacja odpowiedzi Spółki podczas drugiej sesji dialogowej we wrześniu 2013 r. oraz prezentacja planu przyszłych działań, w tym zwłaszcza utworzenia Funduszu Inicjatyw Lokalnych Polskiego LNG, zarządzanego przez wyłonioną przez interesariuszy Radę.

Konkurs "Lider dialogu z interesariuszami", w którym doceniono projekt Polskiego LNG, jest częścią programu "Promocja zaangażowania przedsiębiorstw w budowę kapitału społecznego w Polsce poprzez wykorzystanie narzędzi CSR" realizowanego przez Konfederację Lewiatan oraz Deloitte, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Inicjatywa ma posłużyć innym podmiotom gospodarczym jako przykład aktywności w zakresie odpowiedzialności społecznej oraz na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego. Konkurs realizowany jest pod patronatem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, a partnerami są Great Place to Work Institute, CR Navigator oraz CSR Info.

Autor: Polskie LNG
comments powered by Disqus