Niedziela, 16 grudnia 2018r.

Imieniny: Albiny, Zdzisławy, Alicji

  • DOŁĄCZ DO NAS:

Strona główna / Miasto / Pieniądze na tunel są. Nie wiadomo, czy znajdzie się wykonawca

Stałe połączenie wysp

Pieniądze na tunel są. Nie wiadomo, czy znajdzie się wykonawca

Foto: BIK UM Świnoujście

W piątek szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że dokonał ponownego wyboru wykonawcy zadania pn. „Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu – budowa tunelu pod Świną”. Jest nim konsorcjum firm Porr S.A., Porr Bau GmbH, Gülermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhüt A.S oraz Energopol - Szczecin S.A.

2 sierpnia włoska firma Asfaldi odstąpiła od podpisania umowy na budowę tunelu pod Świną, dlatego GDDKiA zwróciła się do kolejnego oferta, który przedstawił najkorzystniejszą ofertę. Teraz inwestor zastępczy oczekuje, że nowo wyłoniony wykonawca stałego połączenia wysp Uznam i Wolin przedłoży stosowne dokumenty, w tym gwarancje należytego wykonania umowy. 

W rozstrzygniętym we wrześniu 2017 roku przetargu austryjacko-turecko-polskie konsorcjum firm zaproponowało kwotę 793 186 390,32 zł. Firma Asfaldi odstępując od podpisania umowy podkreśliła, że w ostatnim roku znacznie wzrosły koszty robót i materiałów budowlanych oraz skomplikowała się sytuacja na rynku pracy. Nie inaczej rzecz może postrzegać nowo wybrane konsorcjum. – Musimy dokonać niezbędnych obliczeń i wtedy podejmiemy decyzję o ewentualnym podpisaniu umowy – wyjaśnił na łamach portalu rynekinfrastruktury.pl Mateusz Gdowski, rzecznik prasowy firmy Porr.

GDDKiA deklaruje, że ma zabezpieczone środki finansowe na realizację najważniejszej dla Świnoujścia inwestycji. Jeżeli konsorcjum na czele z firmą Porr zrezygnuje z budowy tunelu pod Świną, pozostanie ostatni oferent - firma China Harbour Engineering Company (Chiny) i Mosty Łódź (Polska). Ich propozycja opiewała na 825,868 mln zł. W przypadku, gdy i te firmy nie podjęłyby się budowy, GDDKiA będzie musiała unieważnić przetarg.

Autor: scie24
comments powered by Disqus