Sobota, 20 kwietnia 2024r.

Imieniny: Czesława, Agnieszki, Mariana

• DOŁĄCZ DO NAS:

Strona główna / Miasto / Uczniowie GP2 z wizytą na Bornholmie

Międzynarodowa wymiana młodzieży

Uczniowie GP2 z wizytą na Bornholmie

Foto: GP2

W dniach 18 – 22 maja jedenastu uczniów Gimnazjum Publicznego nr 2 im. Henryka Sienkiewicza pod opieką nauczycielek języka angielskiego: Pani Kariny Dydo oraz Pani Ewy Rucińskiej brało udział w wymianie międzynarodowej w Rønne na wyspie Bornholm.

Duńscy gospodarze przygotowali dla nas bardzo bogaty program. Zwiedziliśmy naszą partnerską szkołę Privatskøle, odwiedziliśmy Natur Bornholm – interaktywne muzeum przedstawiające we wciągający sposób historię i geologię wyspy, gdzie pani Hanna Piórska, Polka od wielu lat mieszkająca na Bornholmie, z pasją i zaangażowaniem pokazywała nam miejsce styku dwóch płyt tektonicznych, skamieniałe dno morskie z unikalnymi w skali światowej odciskami prehistorycznych meduz i opowiadała o charakterystycznej dla Bornholmu faunie i florze. Nasi gospodarze zabrali nas również na wycieczkę dookoła wyspy, gdzie zwiedziliśmy ruiny XIII-wiecznego zamku Hammershus i podziwialiśmy skaliste wybrzeża wioski rybackiej Gudhjem bezskutecznie wypatrując fok zamieszkujących pobliską wysepkę Christiansø. Popołudnia i wieczory spędzaliśmy w towarzystwie naszych duńskich kolegów, którzy zadbali o to, żeby nie zabrakło nam rozrywek. Przez cały pobyt na bieżąco dokumentowaliśmy wszystkie nasze wycieczki, spotkania i przedsięwzięcia, ponieważ naszym zadaniem było przygotowanie filmu o naszych wrażeniach z Bornholmu, który chcemy umieścić na stronie internetowej naszej szkoły.

Gimnazjum Publiczne nr 2 prowadzi międzynarodową wymianę młodzieży z duńską Privatskøle od 2009r. W tym czasie trzykrotnie zapraszaliśmy do siebie młodzież z Bornholmu i trzykrotnie gościliśmy w Rønne. Podczas wymiany uczniowie nie tylko mają okazję doskonalić język angielski, ale przede wszystkim zawierają trwałe przyjaźnie, które utrzymują się jeszcze długo po tym, jak młodzież opuści mury naszej szkoły.