Czwartek, 25 kwietnia 2024r.

Imieniny: Marka, Jarosława, Wasyla

  • DOŁĄCZ DO NAS:

Strona główna / Region / Trzeci most połączy Uznam ze stałym lądem

Region

Trzeci most połączy Uznam ze stałym lądem

Wizualizacja 6,5 km trasy nad rzeką Pianą w zachodniej części wyspy Uznam

Foto: deges.de

Niemcy planują budowę nowego mostu na drodze krajowej B 111. Ma on między innymi usprawnić dojazd do autostrady A 20. 6,5 km trasa z 1,5 km mostem nad nurtem Piany będzie alternatywą dla dotychczasowego przejazdu przez zwodzony most w Wolgaście. Niestety, inwestycja powstanie później niż tunel pod Świną. 

Wyspa Uznam ma dwa stałe połączenia drogowe - most w Zecherin oraz most w Wolgaście. Ten drugi jest mostem zwodzonym, otwieranym dla żeglugi pięć razy na dobę. W tym czasie na drodze tworzą się spore korki, które szczególnie w lecie dotkliwie utrudniają komunikację na wyspie. Planowana obwodnica Wolgastu ma nie tylko pozwolić odetchnąć mieszkańcom 12 tys. miejscowości, ale i ułatwić przemieszczanie się stale rosnącej liczbie turystów oraz mieszkańców.

Plany są imponujące - rdzeń trasy, most nad Pianą, ma mieć aż 42 m wysokości. Dokładnie takich rozmiarów jest oddany w 2007 roku spektakularny most na Rugię. Co ciekawe, inwestycja na wyspie Uznam ma kosztować 94 mln euro, o ponad 30 mln mniej niż 4 km most na Rugię. 

Projekt został wpisany na listę priorytetowych inwestycji drogowych dla Meklemburgii Pomorza Przedniego, jednak budowa ruszy nie wcześniej niż za dwa lata. Inwestycja leży w obszarze chronionym Natura 2000, do tego należy liczyć się z możliwymi sporami z właścicielami działek, na których ma powstać nowa trasa. Po zakończeniu postępowania szacuje się czas budowy na cztery, do pięciu lat. Do tegpo czasu powinien już powstać już tunel w Świnoujściu.

Autor: scie24
comments powered by Disqus