Sobota, 23 listopada 2024r.

Imieniny: Adelii, Klemensa, Felicyty

  • DOŁĄCZ DO NAS:

Strona główna / Służba zdrowia / Powołano Rzecznika Praw Pacjenta w świnoujskim szpitalu

Miasto

Powołano Rzecznika Praw Pacjenta w świnoujskim szpitalu

Foto: Parentingupstream / pixabay

W Szpitalu Miejskim im. Jana Garduły w Świnoujściu sp. z o.o. z dniem 01.01.2018 r. powołano Rzecznika Praw Pacjenta. Funkcję tę pełni Kierownik Centrum Zdrowia Psychicznego Pani Aneta Całus.

Funkcję tę pełni Kierownik Centrum Zdrowia Psychicznego Pani Aneta Całus. W gąszczu przepisów prawa, zarządzeń Prezesa NFZ jak również zaleceń konsultantów krajowych i wojewódzkich trudno się poruszać a już pacjentom tym bardziej, bowiem ich stan z uwagi na podjęcie leczenia bardziej skupiony jest na zdrowiu i uzyskaniu pomocy w jego poprawie. Aby pomóc pacjentom w dochodzeniu ich praw powołano rzecznika, którego zadaniem jest:

  1. pomoc w dochodzeniu praw w sprawach związanych z przyjęciem, leczeniem, warunkami pobytu i wypisaniem pacjenta ze szpitala;
  2. wyjaśnienie lub pomoc w wyjaśnieniu ustnych i pisemnych skarg pacjenta;
  3. współpraca z rodziną, przedstawicielem ustawowym, opiekunem prawnym lub faktycznym pacjenta;
  4. inicjowanie i prowadzenie działalności edukacyjno - informacyjnej w zakresie praw osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez szpital;
  5. przyjmowanie ustnych i pisemnych skarg pacjenta przebywającego w szpitalu, skarg rodziny pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub osoby sprawującej faktyczną opieką nad pacjentem oraz ocena zasadności skarg;
  6. zapewnienie pacjentowi dostępu do informacji prawnej;
  7. pomoc w sporządzeniu i złożeniu skargi do kierownika szpitala lub innych instytucji.

Z Rzecznikiem można skontaktować się w następujący sposób:

Kontakt osobisty : Centrum Zdrowia Psychicznego przy Jana z Kolna , II piętro pok. 8. w każdy poniedziałek w godz. od 8.30 do 10.00.

Kontakt telefoniczny pod nr 91 32 67 314. Kontakt email: rzecznik@szpital-swinoujscie.pl

Autor: Szpital Miejski
comments powered by Disqus