Stałe połączenie wysp Uznam i Wolin
Duże zainteresowanie firm budową tunelu
Foto: GDDKiA
Złożono 14 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie i budowę tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu. Obecnie rozpoczyna się ich weryfikacja.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, inwestor zastępczy tunelu pod Świną, sprawdza przede wszystkim doświadczenie firm w realizacji inwestycji tunelowych, przedstawiony przez wykonawców personel i zdolność do realizacji kontraktu. Następnie wyłoni maksymalenie 10 podmiotów, które zostaną zaproszone do składania ofert cenowych.
Wśród potencjalnych wykonawców inwestycji są m.in. firmy z Hiszpani, Chin, Włoch, Turcji i Polski.
Stała przeprawa w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin tunelem drążonym w korytarzu północnym. Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu drążonego, który zostanie wykonany w technologii tarczy drążonej TBM (ang. Tunnel Boring Machine). Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów. Zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m., poniżej jezdni powstanie również tunel ewakuacyjny.
DOŁĄCZ DO NAS: