Poniedziałek, 6 maja 2024r.

Imieniny: Judyty, Jakuba, Filipa

  • DOŁĄCZ DO NAS:

Strona główna / Rozmaitości / Nie bądź drogowcem – nie daj się zaskoczyć zimie

Bezpieczeństwo

Nie bądź drogowcem – nie daj się zaskoczyć zimie

Foto: peterscode / pixabay

Zmieniłeś już opony letnie na zimowe czy nadal liczysz, że śnieżnej aury tym razem nie będzie? Eksperci zaznaczają: ogumienie letnie w temperaturze poniżej 7°C traci swoje właściwości. O bezpieczeństwo zadbaj zatem już dziś.

Opony zimowe znacznie lepiej sprawdzają się na gołoledzi, mokrych nawierzchniach, śniegu pokrywającym drogi czy błocie pośniegowym. - Ten rodzaj opon powstaje na bazie innej mieszanki gumowej niż opony letnie. Różni się od nich także głębszym bieżnikiem, który lepiej odprowadza błoto, a na śniegu zachowuje większą przyczepność – mówi Paweł Skrobisz, customer service manager z Continental Opony Polska.

Na rynku spotykamy opony oznaczone M+S (z ang. mud and snow). - Mają one co prawda zoptymalizowany wzór bieżnika, a ich konstrukcja i skład mieszanki zapewniają lepsze osiągi na śniegu czy błocie, ale oponami zimowymi nie są – zaznacza ekspert. Ogumienie zimowe, które spełnia określone kryteria przyczepności na śniegu, jest opatrzone symbolem śnieżynki na tle trzech górskich szczytów.

Jeśli w garażu mamy opony zimowe z zeszłego roku, sprawdźmy, czy nie są one uszkodzone ani za bardzo zużyte. Wysokość bieżnika powinna wynosić co najmniej 4 mm. I pamiętajmy, że nawet jeżeli jest on w dobrym stanie, to guma traci na jakości – tych samych opon nie należy używać dłużej niż przez 5–6 lat.

Autor: red.
comments powered by Disqus