Brakuje kucharzy, psychologów i psychoterapeutów, fizjoterapeutów i masażystów, spawaczy oraz nauczycieli przedszkolnych - lista profesjonalistów, których za mało jest na świnoujskim rynku pracy zawiera aż 31 pozycje. Natomiast ze znalezieniem pracy mogą mieć problem jedynie trzy grupy zawodowe. Powiatowy Urząd Pracy przygotował lokalne zestawienie zawodów deficytowych i nadwyżkowych.
Statystyki z ubiegłego roku wyraźnie pokazują, że w Porcie Ystad po raz kolejny pobito szereg rekordów – odnotowano m.in. wyraźny wzrost ogólnej ilości przewiezionych ładunków (cargo), a także liczby ciężarówek, aut osobowych oraz pasażerów. Port of Ystad jest największym szwedzkim portem obsługującym codzienne rejsy promowe do Polski na Bornholm, trzecim największym portem dla promów pasażerskich, piątym pod względem liczby obsługiwanych jednostek i jedenastym pod względem ogólnej liczby transferowanych towarów.
Aby towary znalazły się na statku, bądź z niego trafiły do odbiorcy na lądzie muszą być do portu dostarczone, bądź z niego wywiezione. W zespole portów Szczecin-Świnoujście transport zaplecza odbywa się głównie koleją i samochodami.
Dzisiaj, 27 stycznia 2019 roku, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo sprowadziło kolejny ładunek skroplonego gazu ziemnego LNG do Polski. Jest to już pięćdziesiąta dostawa do Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu zakupiona przez PGNiG. Łączny wolumen sprowadzonego gazu skroplonego wyniesie wraz z nią ok. 5,7 mld m³ po regazyfikacji.
Zespół portów Szczecin-Świnoujście rekordem zakończył rok 2018, takich wyników nie było jeszcze nigdy. Porty zamknęły rok wynikiem przekraczającym 28,6 mln ton obsłużonych towarów. Oznacza to wzrost o 12,5 procent wobec 2017 roku.
Znakomite wyniki przeładunkowe notują operatorzy portowi w zespole portów Szczecin-Świnoujście, którzy dotychczas obsłużyli o 13,2 proc. więcej towarów aniżeli rok temu.
24 cysterny załadowane skroplonym gazem ziemnym - LNG jednego dnia. Taka ilość energii odpowiada aż 1000 ton węgla kamiennego! To nie jedyna liczba, jaką załoga Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego może się obecnie pochwalić. Pod wieloma względami Polskie LNG wyprzedza konkurencję z europejskich terminali.
Firmy należące do grupy kapitałowej TT-Line podpisały kontrakt na budowę nowego statku dla TT-Line „GREEN SHIP z opcją zamówienia drugiej jednostki. Kontrakt został przyznany chińskiej stoczni Jiangsu Jinling. Jednostka ma być zwodowana w 2022 r. Prom będzie obsługiwał połączenia TT-Line na Morzu Bałtyckim.
Spółka Polskie LNG opublikowała okresowe ogłoszenie informacyjne, które jest oficjalną formą poinformowania rynku o planowanym w najbliższym czasie postępowaniu zmierzającym do wyłonienia wykonawcy rozbudowy Terminalu LNG w Świnoujściu. Przewidziano formułę „zaprojektuj i wybuduj”, w ramach której zostanie wyłoniony wykonawca trzeciego zbiornika, dodatkowych układów procesowych zwiększających moc regazyfikacyjną oraz bocznicy kolejowej.
Rekordowy październik i znakomity bilans po 10 miesiącach pod względem przeładowanych towarów w portach w Szczecinie i Świnoujściu. W samym październiku porty przeładowały o blisko 26 procent, a w ciągu dziesięciu miesięcy o 13,2 procent więcej towarów, aniżeli w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ogółem dotychczasowy bilans porty zamykają wartością 23,6 mln ton obsłużonych towarów.
Ponad 14 mln ton towarów przeładowano w zespole portów Szczecin-Świnoujście. Oznacza to wzrost wobec ubiegłego roku o prawie 12 procent. Liderami wzrostu są węgiel (na plusie o 90,4 procent) i ruda (na plusie o 24 procent). Także dwucyfrowy lepszy wynik notują ropa i przetwory (do góry o 14,4 procent). Rosną również przeładunki drobnicy (do góry o 6 procent) oraz w grupie inne masowe (do góry o 2,4 procent).
O sześć procent więcej towarów niż przed rokiem obsłużyły spółki przeładunkowe w zespole portów Szczecin-Świnoujście w ciągu pierwszych czterech miesięcy br. Rosną przeładunki węgla, rudy, innych masowych oraz drobnicy i ropy. Dwucyfrowy wynik na plusie mają węgiel, tj. w górę o 41 procent oraz inne masowe, w górę o 15 procent. Kolejne wzrosty notują: drobnica w górę o 7,2 procent, ruda na plusie o 3 procent oraz ropa lekko w górę o 0,2 procent.
W siedzibie Centrum Usługowo- Doradczego przy ul. Piastowskiej 62 uruchomiony został stały dyżur Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w ramach Mobilnego Punktu Informacyjnego.
W styczniu i lutym br. wzrosły przeładunki w portach w Szczecinie i Świnoujściu. Porty zamknęły ten okres wynikiem o 15 procent lepszym niż rok wcześniej.
Zarządy portów Szczecin-Świnoujście i Kłajpeda podpisały w Wilnie 9 marca br. porozumienie o współpracy portów i uruchomieniu połączenia promowego Świnoujście - Kłajpeda. Dokument w obecności premierów Polski - Mateusza Morawieckiego oraz Litwy - Sauliusa Skvernelisa podpisali: prezes ZMPSiŚ SA - Dariusz Słaboszewski oraz Arvydas Vaitkus – dyrektor generalny portu w Kłajpedzie.
Port Ystad jest jednym z największych „polskich” portów położonych za granicą. Ze względu na duże znaczenie gospodarcze portu dla Polski, Grzegorz Witkowski – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej – spotkał się z Dyrektorem Generalnym portu Ystad – Björnem Boström. Tematem spotkania były wspólne plany inwestycyjne oraz możliwości rozwoju ważnych tras promowych w basenie Morza Bałtyckiego.
iniony rok porty zamknęły wynikiem blisko 25,5 mln ton obsłużonych towarów. Oznacza to wzrost o 5,4 procent wobec roku 2016. Na szczycie tabeli wzrostów z dwucyfrowym wynikiem plasują się ruda oraz paliwa uzyskując wynik odpowiednio +59,4 procent oraz +46,7 procent. Ruda znakomity wynik zawdzięcza zwiększonemu zapotrzebowaniu na ten surowiec hut polskich, słowackich i czeskich. Z kolei na większe przeładunki paliw złożyły się dostawy LNG do świnoujskiego gazoportu oraz wzrost importu nieprzetworzonego oleju napędowego z Rosji i eksport wzbogaconego oleju do krajów zachodnich.
Prawie 23,5 mln ton towarów przeładowano na nabrzeżach administrowanych przez ZMPSiŚ SA. Oznacza to wzrost wobec ubiegłego roku o ponad 5 procent. Na plusie są niemal wszystkie grupy towarowe. O ponad połowę zwiększyły się przeładunki rudy (+52,5 proc.) oraz ropy (50,3 proc.). Nieźle radzą sobie też inne masowe (+8 proc.), drobnica (+4,5 proc.) oraz kontenery (+3,2 proc.). Niestety dalej na minusie są węgiel (-33 proc.) i zboża (-25,2 proc.).
W tym tygodniu wspólna reprezentacja związków zawodowych działających w Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” złożyła do przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady Miasta Świnoujście pismo z prośbą o zwołanie nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Świnoujście w sprawie MSR „Gryfia” i decyzji, które zamierza podjąć jej właściciel (likwidacja zakładu w Świnoujściu).
DOŁĄCZ DO NAS: