Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA powiększył o blisko 10 ha swoje tereny w świnoujskim porcie. Działkę kupiono od PKN Orlen. Nowo nabytą powierzchnię ZMPSiŚ SA planuje przeznaczyć na rozbudowę zaplecza terminalu promowego, w tym pod budowę parkingów. Ma to poprawić dojazd do terminalu oraz odciążyć okoliczne ulice, zwłaszcza w sytuacji spiętrzania się ruchu ciężarówek zmierzających na promy.
W piątek przypłynie do Świnoujścia zbiornikowiec ze skroplonym gazem ziemnym. To już 23 dostawa surowca do kraju. Terminal LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego po jednodniowym przestoju funkcjonuje sprawnie i spełnia wszystkie swoje zadania.
9 listopada 2017 r. w Urzędzie Wojewódzkim w Szczecinie przedstawiciele spółki Polskie LNG (Grupa Kapitałowa GAZ-SYSTEM) podpisali dwa ważne dla rozwoju Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego dokumenty – list intencyjny z Morskim Oddziałem Straży Granicznej w zakresie lokalizacji stanowisk dla jednostek pływających oraz porozumienie z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście (ZMPSiŚ) odnośnie rozbudowy Terminalu o kolejne nabrzeże.
Blisko 19 mln ton towarów obsłużyli operatorzy portowi na nabrzeżach zarządzanych przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, co oznacza wzrost wobec minionego roku o 6,3 procent. Na plusie są niemal wszystkie grupy towarowe, tj. ropa (+58,1 procent), ruda (+54,7 procent), inne masowe (+10,4 procent), drobnica (+3,7 procent).
26 września br. niemiecki Wyższy Sąd Administracyjny w Hamburgu wydał wyrok, którym utrzymał w mocy orzeczenie sądu niższej instancji zaskarżone przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, uznające, iż Zarządowi Portu nie przysługuje skarga na zezwolenie dot. ułożenia gazociągu Nord Stream 1 na dnie Bałtyku.
Ostatnie dni w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Świnoujściu upłynęły pod znakiem remontów dla holenderskich armatorów. Stocznia przeprowadziła remonty trzech drobnicowców.
GAZ-SYSTEM podjął decyzję o rozbudowie Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Po zakończeniu prac jego moce regazyfikacyjne wzrosną z obecnych 5 mld m3 do 7,5 mld m3 gazu ziemnego rocznie.
Wysokie wzrosty przeładunków w marcu br. odnotowały porty w Szczecinie i Świnoujściu. Łączne obroty portowe w tym okresie wyniosły 2.402,0 tys. ton i były wyższe o 15,7% w stosunku do analogicznego miesiąca roku poprzedniego.
Porty w Szczecinie i Świnoujściu w lutym br. obsłużył o 7,1 % więcej ładunków aniżeli w lutym 2016. Wzrosty zanotowały praktycznie wszystkie grupy towarowe.
Skroplony gaz ziemny ze świnoujskiego Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego ładowany jest na cysterny drogowe i transportowany do Estonii. Służy jako paliwo do promów wybudowanych w 2015 roku w polskiej stoczni w Gdańsku.
Obniżenie - z obecnych 15 tys. euro do 15 tys. zł - limitu wartości transakcji między przedsiębiorcami, w ramach których płatności muszą być dokonywane (przyjmowane) za pośrednictwem rachunku płatniczego, to jedna z zasadniczych zmian, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2017 roku.
Prawie o trzy procent wzrosły przeładunki w portach Szczecin i Świnoujście w ciągu dziewięciu miesięcy br. Na szczycie tabeli wzrostów są paliwa, drobnica i zboża. Te, większe przeładunki zawdzięczają uruchomionym w tym roku gazoportowi oraz nowym terminalom zbożowym, a także stałym wzrostom obrotów na Terminalu Promowym w Świnoujściu.
Tunel pod Świną, budowa terminalu kontenerowego w Świnoujściu, rozbudowa gazoportu oraz inwestycje w infrastrukturę drogową, w tym usunięcie wąskich gardeł na północnym odcinku S3 to jedne z najważniejszych zadań dla Zachodniopomorskiego. Będą one realizowane w ramach Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Dokument był konsultowany 19 września podczas konferencji w Szczecinie.
W przeciągu ośmiu miesięcy br. w zespole portów Szczecin-Świnoujście przeładowano ponad 15,5 mln ton towarów, czyli o 3,3 procent więcej aniżeli w tym samym czasie ubiegłego roku.
W portach w Szczecinie i Świnoujściu przeładowano w lipcu br. o prawie 16 % oraz w ciągu 7 miesięcy o blisko 4% więcej towarów niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
W poniedziałek w terminalu LNG w Świnoujściu zakończył się rozładunek szóstego metanowca. Al Gattara dostarczył z Kataru około 211 tys. m3 surowca. Do końca roku do Świnoujścia przypłyną jeszcze cztery zbiornikowce.
Norweski metanowiec „Arctic Princess” dostarczył do Terminalu im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu około 140 000 metrów sześc. skroplonego gazu ziemnego. Rozładunek tej ponad 280 metrowej jednostki trwał zaledwie 21 godzin.
DOŁĄCZ DO NAS: